1 : 1 YOGA

Enetimer giver dig en intens oplevelse, og mulighed for at dyrke yoga, når du har lyst under tæt og personlig vejledning. Når vi arbejder én til én, har jeg mulighed for at målrette hver eneste øvelse til din krop og problemstillinger samtidig med, at vi kan tale os igennem de ting, du får forløst. Mellem sessionerne får du yogaøvelser med hjem, så du kan fortsætte arbejdet med dig selv.

Yoga enetimer 3 x FORLØB
Enetimer for 2 eller 3 personer

Læs mere og book under 1 : 1 YOGA >


BLID YOGA

En time der består af blide klassiske Hatha stillinger, hvor vi går i dybden og arbejder roligt igennem de fleste stående, liggende og siddende yoga stillinger. Da denne form 
af yoga fokuserer mere på væren, end på gøren, giver den mulighed for en dybere kontakt med dig selv og din indre ro. Vi slutter timen af med Restorativ stillinger, hvor vi arbejde mod at få ro i nervesystemet (de af yogastillingerne støttes typisk af pøller og tæpper).

*BLID YOGA er for begyndere eller let-øvede der gerne vil friske teknikken.
Timen er god hvis du har skader, er stresset, lige har født (og får baby passet), er helt ude af form eller bare har brug for at slappe af.

Book under YOGA SKEMA & BOOKING >


MINDFUL HATHA YOGA

Undervisningen består af traditionel klassisk HATHA YOGA. Åndedræt (pranayama), yogastillinger (asanas) både smidigheds-, styrke-, og meditationsøvelser, som skaber overskud og balance og virker meget afstressende både i forhold til krop og sind.

Der lægges vægt på at skabe en dynamisk balance mellem styrke og smidighed, udholdenhed og afslapning. Jeg introducerer et tema som inviterer til refleksion, i starten af hver time, på emner der både støtter og styrker din bevidsthed.

Lad dig blive guidet, nænsomt og sikkert gennem forskellige åndedrætsteknikker, blide Hatha stillinger, korte sekvenser (Vinyasa) og meditationer som beroliger nervesystemet. Du får både fysisk og mental træning i mindfulness og kropsbevidsthed der forener krop, sind og sjæl. Vi slutter af med dybdegående udstrækning, afspænding/meditationsøvelser, som skaber overskud og balance og virker meget afstressende både i forhold til krop og sind.

*Klassen er for let øvede/øvede og for dem som har gået til BLID YOGA her i Huset Namaste og er nu klar til at går videre.

Book under YOGA SKEMA & BOOKING >


MINDFUL HATHA 2

v/ Nina Sommer

Mindful Hatha 2 er en klasse med fokus på at kultivere stamina i sind og krop. Der vil både være åndedrætsøvelser (pranayama), almindelige yogastillinger og fokus på en lang afspænding. I disse klasser får du varmen og gennemarbejdet kroppen muskulært. Men ikke uden at vi sammen øver os på kunsten i at slippe det indre drama, der ofte overtager vores sind både på yogamåtten og udenfor måttens kanter.

*Klassen er for let øvede og øvede. Jeg anbefaler, at du har kendskab til solhilsner og yoga generelt.

Jeg glæder mig til at møde dig.

Book under YOGA SKEMA & BOOKING >


TAO YIN YOGA

YIN YOGA er en healende yogaform som kombinerer visdom fra Taoisme og kinesisk akupunktur med den indiske yoga filosofi, der fokuserer på en dybdegående udstrækning og komprimering af bindevævet. TAO YIN YOGA stil er en lidt mere dynamisk gren af yin yogaen, hvor vi arbejder med at skabe en energigennemstrømning i dit bindevæv, så organerne får den mængde energi de har brug for, for at fungere optimalt. De siddende og liggende stillinger, som holdes i længere tid (1-5 min), skaber volumen i vævet så energien kan strømme mere frit.
YIN YOGA hjælper dig til at skabe balance både på det fysiske og psykiske plan, gøre dig mere smidig, løsne spændinger og ikke mindst give dig dyb ro i en måske hektisk eller stresset hverdag.

*Alle kan være med. Det kræver absolut ingen forudsætninger.

Book under YOGA SKEMA & BOOKING >

* Tao Yin Yoga is developed by Victor Chng. Victor Chng‘s teaching is inspired by ancient Chinese philosophies such as The Yellow Emperor Sutra, I-Chng and Lao-Tzu and is a fusion of classical Indian dance, TAICHI, QI-JONG and martial arts. By stimulating the meridian energy lines in the body, this fusion of movements go beyond the muscular-skeletal level to cultivate energy instead of depleting the body. (Yin Yoga was originally developed by Paul Grilley).


RESTORATIV YOGA

Restorativ yoga er en yogaform, som ved hjælp af udstyr støttes kroppen i behagelige, afspændende stillinger, hvorved sundhed, velvære og heling fremmes.

I behagelige, afspændende stillinger, strækker kroppen sig blidt, mens den er støttet op af puder, pøller, tæpper og klodser. Vi vil blive i hvile stillingerne fra 10 – 20 min. Det gælder om at lægge sig så behageligt og understøttet som muligt, så kroppen kan give helt slip, få ro i nervesystemet og genopbygge sig selv. Tilpasningen i stillingerne bliver designet den enkelte deltager i hver stilling for at minimere muskelspændinger. 

Du vil måske føle og opleve hvordan stillingerne hjælper dig til at berolige sindet, skabe balance i nervesystemet, samt opleve at du kommer i en tilstand af dyb afslappethed.
Måske mærker du også at stillingerne reducerer angst og stress, beroliger og plejer din følelsesmæssige krop, stimulerer til bedre søvn og styrker dit immunforsvar.

For dig som:

  • Har for travlt til at lytte til dig selv
  • Har svært ved at geare ned
  • Ikke får givet dig selv omsorg
  • Oplever at være ude af balance
  • Trænger til udrensning
  • Har problemer med: stress, udbrændthed, søvnbesvær, maveproblemer, hormonelle ubalancer, åndedrætsproblemer, kroniske smerter, skal komme dig efter periode med sygdom…

*Alle kan være med. Det kræver absolut ingen forudsætninger.

Da restorativ yoga kræver mere plads og tid, er der særskilt yoga tilbud. (Se forneden)

RESTORATIV YOGA  “FREDAGS CHILL”

Vinter/forår – 2020

Vi mødes en gang ca. hver 30 dage, hvor jeg guider dig igennem 2 timers restorative yoga. Den restorative yoga virker terapeutisk idet kroppen får lov at hvile og derved heale sig selv. Skab balance i dit nervesystem og styrke din immunforsvar. Være med til at både giv slip og lade om.

Max 7 deltager!

5x fredage … kl. 15:30 – 17:30
Pris:  1375 kr.

HOLD 1 (UDSOLGT)
d. 10/1, 7/2, 13/3, 17/4, 15/5  

HOLD 2 (UDSOLGT)
d. 24/1, 28/2, 27/3, 1/5, 5/6

HOLD 3 (4 pladser tilbage)
d. 17/1, 21/2, 20/3, 24/4, 29/5

Disse hold foregår på faste forløb. Med opstart flere gange årligt.

*Restorative Workshop – “Fra GØREN til VÆREN”
Lørdag, d. 7. MARTS 2020 kl. 9.30 – 12.30

 

Læs mere under WORKSHOPS & EVENTS >

BARN FORÆLDRE YOGA

v/ Lone Thomsen

Vinter 2020
tirsdage kl. 16 – 16:45

FÅ SMIL I HJERTET!

Kom og vær med til at lave yoga sammen med dit barn. Det er 45 minutters nærvær, opmærksomhed og masser af sjov med yogastillinger, leg, mindfulness og afspænding (yogasøvn) – det hele kædet sammen af en fortælling eller et tema.

Vi springer ud som ninjaer, brøler som løver, flyver som sommerfugle og hopper som frøer. Måske skal vi også lave en pizza massage. 

BARN/FORÆLDRE YOGA med til at udvikle smidighed, balance og styrke samt fantasi og opmærksomhed – og så er det en dejlig måde at være sammen med dit barn.

Deltagere børn fra 3-6 år med en forældre.

Vinter 2020
d. 7. januar til/med d. 31. marts (minus d. 21. januar & d. 11. februar Vinterferie)
Pris … Et barn og en voksen betaler i alt 1345 kr. for 11 gange.

*Hvis du starter senere kan du bare send en email. Prisen justeres derefter. 😉


MOR / BABY YOGA

Vinter 2020
8x fredage kl 10:15 – 11.15

Tag din baby med til Yoga og genopbyg din krop smidig og stærk med baby ved din side.
MOR / BABY YOGA er både for dig og baby. Genopbyggende efterfødsels-yoga for dig, hvor dit barn kan ligge og kigge på, være med i øvelserne eller tage en lille lur, når der er brug for det. Mine hold er små, så der er plads og fokus til både dig og din baby.

For mor – Hatha Yoga der :

  • genopbygger styrken og muskeltoningen
  • løsner op for spændinger i skuldre, nakke og ryg
  • vitaliserer så du får fornyet energi
  • afspænder og skaber ro som kompensation for manglende søvn

Undervisningen tager udgangspunkt i Hatha yoga, så du kan få strukket kroppen godt igennem og effektive genopbyggende øvelser, der styrker din mave, ryg og bækkenbund. Forvent enkle øvelser i et roligt flow og inspiration til øvelser, du også kan lave derhjemme. Alt sammen i en babyvenlig atmosfære.

Du er velkommen fra 6 uger efter en ukompliceret fødsel – dog 10 uger ved kejsersnit og frem til dit barn begynder at kravle. Ingen tidligere erfaring med yoga er nødvendig for at være med.
Når dit barn er gammelt nok til, at du kan liste afsted om aftenen igen, er du velkommen på vores yogahold – dog tidligst ca. 5-6 måneder efter fødslen.

Holdene gennemføres ved minimum 4 deltagere.
Hvis du skal starte senere, send mig en email: mia@husetnamaste.dk,… så finder vi ud af det 🙂

8x fredage

kl. 10:15 – 11:15
d. 6/12, 13/12, –, 3/1, 10/1, 17/1, 24/1, 31/1, 7/2,

Pris … 1000 kr.   

*Disse hold foregår på faste forløb. Med opstart flere gange årligt.