BLID YOGA

En time der består af klassisk Hatha Yoga, hvor vi går i dybden og arbejder roligt igennem siddende, liggende og stående stillinger med fokus på åndedrættet (pranayama) og individets behov. Stillinger er med til at øge følelsen af velvære, af overskud, og indre ro. Da denne form 
af yoga fokuserer mere på væren, end på gøren, giver den mulighed for en dybere kontakt med dig selv. Vi slutter timen af med Restorativ stillinger, hvor vi arbejde mod at få ro i nervesystemet (de af yogastillingerne støttes typisk af pøller og tæpper).

*Alle kan være med. Det kræver absolut ingen forudsætninger.
BLID YOGA er for begyndere eller let-øvede der gerne vil friske teknikken.
Timen er god hvis du har skader, er stresset, er gravid eller lige har født, er helt ude af form eller bare har brug for at slappe af.

Book under YOGA SKEMA & BOOKING >


YIN YOGA ASIA

YIN YOGA ASIA er en healende yogaform som kombinerer visdom fra Taoisme og kinesisk akupunktur med den indiske yoga filosofi, der fokuserer på en dybdegående udstrækning og komprimering af bindevævet. YIN YOGA ASIA stil er en lidt mere dynamisk gren af yin yogaen, hvor vi arbejder med at skabe en energigennemstrømning i dit bindevæv, så organerne får den mængde energi de har brug for, for at fungere optimalt. De siddende og liggende stillinger, som holdes i længere tid (1 – 5 min), skaber volumen i vævet så energien kan strømme mere frit.

“Yin Yoga is a form of yoga based on ancient Chinese Yin-Yang Theory, Chinese Medicine, Qi-gong and Tai-ji. The poses aims to enhance the opening of the joints and circulation of blood downwards towards the pelvis and down to the feet. The downward movement ensures healthy functions of our digestion, detoxification and sleep.” – Victor Chng. 

YIN YOGA hjælper dig til at skabe balance både på det fysiske og psykiske plan, gøre dig mere smidig, løsne spændinger og ikke mindst give dig dyb ro i en måske hektisk eller stresset hverdag.

*Alle kan være med. Det kræver absolut ingen forudsætninger,- dog kan kræve lidt af dig. Derfor anbefales der at går til MINDFUL YIN FLOW. 🙂

Book under YOGA SKEMA & BOOKING >


MINDFUL YIN YOGA FLOW

NYE!

MINDFUL YIN FLOW fremmer kroppens egen healing og evne til selvregulering. Undervisningen består af basis stillinger taget fra YIN YOGA ASIA, udført i langsomt meditativ microbevægelse som er med til at åben og styrke forbindelse mellem kroppens fascia og meridianer. Det giver bedre mobilitet og stabilitet fordi der arbejdes grundigt igennem kroppens vidunderligt og kompleks fasciae system.

MINDFUL YIN FLOW giver ro i nervesystemet, blød bevægelighed, bedre kropsholdning og friere bevægelse, og ikke mindst kropsbevidsthed.

*Alle kan være med. Det kræver absolut ingen forudsætninger.
MINDFUL YIN FLOW kan varmt anbefales for begyndere som grund træning, inden man går videre til YIN YOGA ASIA timer.

Book under YOGA SKEMA & BOOKING >

* Asia Yin Yoga is developed by Victor Chng. Victor Chng‘s teaching is inspired by ancient Chinese philosophies such as The Yellow Emperor Sutra, I-Chng and Lao-Tzu and is a fusion of classical Indian dance, TAICHI, QI-JONG and martial arts. By stimulating the meridian energy lines in the body, this fusion of movements go beyond the muscular-skeletal level to cultivate energy instead of depleting the body. (Yin Yoga was originally developed by Paul Grilley).


MINDFUL HATHA YOGA

Undervisningen består af traditionel klassisk HATHA YOGA. Åndedræt (pranayama), yogastillinger (asanas) både smidigheds-, styrke-, og meditationsøvelser, som skaber overskud og balance og virker meget afstressende både i forhold til krop og sind.

Der lægges vægt på at skabe en dynamisk balance mellem styrke og smidighed, udholdenhed og afslapning. Jeg introducerer et tema som inviterer til refleksion, i starten af hver time, på emner der både støtter og styrker din bevidsthed.

Lad dig blive guidet, nænsomt og sikkert gennem forskellige åndedrætsteknikker, blide Hatha stillinger, korte sekvenser (Vinyasa) og meditationer som beroliger nervesystemet. Du får både fysisk og mental træning i mindfulness og kropsbevidsthed der forener krop, sind og sjæl. Vi slutter af med dybdegående udstrækning, afspænding/meditationsøvelser, som skaber overskud og balance og virker meget afstressende både i forhold til krop og sind.

*Klassen er for let øvede/øvede og for dem som har gået til BLID YOGA her i Huset Namaste og er nu klar til at går videre.

Book under YOGA SKEMA & BOOKING >


RESTORATIV YOGA

Restorativ yoga er en yogaform, som ved hjælp af udstyr støttes kroppen i behagelige, afspændende stillinger, hvorved sundhed, velvære og heling fremmes.

I behagelige, afspændende stillinger, strækker kroppen sig blidt, mens den er støttet op af puder, pøller, tæpper og klodser. Vi vil blive i hvile stillingerne fra 10 – 20 min. Det gælder om at lægge sig så behageligt og understøttet som muligt, så kroppen kan give helt slip, få ro i nervesystemet og genopbygge sig selv. Tilpasningen i stillingerne bliver designet den enkelte deltager i hver stilling for at minimere muskelspændinger. 

Du vil måske føle og opleve hvordan stillingerne hjælper dig til at berolige sindet, skabe balance i nervesystemet, samt opleve at du kommer i en tilstand af dyb afslappethed.
Måske mærker du også at stillingerne reducerer angst og stress, beroliger og plejer din følelsesmæssige krop, stimulerer til bedre søvn og styrker dit immunforsvar.

For dig som:

  • Har for travlt til at lytte til dig selv
  • Har svært ved at geare ned
  • Ikke får givet dig selv omsorg
  • Oplever at være ude af balance
  • Trænger til udrensning
  • Har problemer med: stress, udbrændthed, søvnbesvær, maveproblemer, hormonelle ubalancer, åndedrætsproblemer, kroniske smerter, skal komme dig efter periode med sygdom…

*Alle kan være med. Det kræver absolut ingen forudsætninger.

Da restorativ yoga kræver mere plads og tid, er der særskilt yoga tilbud. (Se forneden)

RESTORATIV YOGA  “FREDAGS CHILL” – EFTERÅR/VINTER

Vi mødes en gang ca. hver 30 dage, hvor jeg guider dig igennem 2 timers restorative yoga. Den restorative yoga virker terapeutisk idet kroppen får lov at hvile og derved heale sig selv. Skab balance i dit nervesystem og styrke din immunforsvar. Være med til at både giv slip og lade om.

Max 7 deltager!
4x  fredage … kl. 15:30 – 17:30
Hold 3 – 4/9, 2/10, 30/10, 27/11,18/12 (1 plads tilbage)  
Pris:  1150 kr.

UDSOLGT Hold 1 – 14/8, 11/9, 9/10, 6/11, 4/12
UDSOLGT Hold 2 – 28/8, 25/9, 23/10, 20/11, 11/12 

Disse hold foregår på faste forløb. Med opstart flere gange årligt.
NÆSTE SÆSON  – JANUAR 2021


YOGA NIDRA

Kommer til efteråret!

Yoga Nidra er en form for liggende meditation med elementer fra traditionel siddende tantra meditation, visualiseringer og mantraer. En meditativ rejse ind i dyb afspændthed og healing. Meditationen afspænder kroppen, men arbejder også på forunderlig vis med underbevidstheden og sindet.

Vi begynder med lidt lette blide yoga stillinger i flow for at løsne op og få lidt varme rundt i kroppen, inden vi lægger os til rette til Yoga Nidra. Du behøver ikke at have kendskab til yoga for at være med. Hav gerne løst behageligt tøj på og flere lag, da kroppen kan blive lidt kold af at ligge stille.

Varighed 90 min.

Læs mere om YOGA NIDRA HER


1 : 1 YOGA

Enetimer giver dig en intens oplevelse, og mulighed for at dyrke yoga, når du har lyst under tæt og personlig vejledning. Når vi arbejder én til én, har jeg mulighed for at målrette hver eneste øvelse til din krop og problemstillinger samtidig med, at vi kan tale os igennem de ting, du får forløst. Mellem sessionerne får du yogaøvelser med hjem, så du kan fortsætte arbejdet med dig selv.

Yoga enetimer 3 x FORLØB
Enetimer for 2 eller 3 personer

Læs mere og book under 1 : 1 YOGA >


MOR / BABY YOGA

Vinter 2021
fredage kl 10:15 – 11.15

Tag din baby med til Yoga og genopbyg din krop smidig og stærk med baby ved din side.
MOR / BABY YOGA er både for dig og baby. Genopbyggende efterfødsels-yoga for dig, hvor dit barn kan ligge og kigge på, være med i øvelserne eller tage en lille lur, når der er brug for det. Mine hold er små, så der er plads og fokus til både dig og din baby.

For mor – Hatha Yoga der :

  • genopbygger styrken og muskeltoningen
  • løsner op for spændinger i skuldre, nakke og ryg
  • vitaliserer så du får fornyet energi
  • afspænder og skaber ro som kompensation for manglende søvn

Undervisningen tager udgangspunkt i Hatha yoga, så du kan få strukket kroppen godt igennem og effektive genopbyggende øvelser, der styrker din mave, ryg og bækkenbund. Forvent enkle øvelser i et roligt flow og inspiration til øvelser, du også kan lave derhjemme. Alt sammen i en babyvenlig atmosfære.

Du er velkommen fra 6 uger efter en ukompliceret fødsel – dog 10 uger ved kejsersnit og frem til dit barn begynder at kravle. Ingen tidligere erfaring med yoga er nødvendig for at være med.
Når dit barn er gammelt nok til, at du kan liste afsted om aftenen igen, er du velkommen på vores yogahold – dog tidligst ca. 5-6 måneder efter fødslen.

Holdene gennemføres ved minimum 4 deltagere.
Hvis du skal starte senere, send mig en email: mia@husetnamaste.dk,… så finder vi ud af det 🙂

*Disse hold foregår på faste forløb. Med opstart flere gange årligt.